Microsofti eetikakoodeks

Microsofti eetikakoodeksi keskne teema on usaldus. Rõhutatud, et usaldus on tähtis apspekt ettevõtte tegevuses nii klientide, valitsus(te), kaastöötajate, investorite ning esindajatega. Iga teemapunkti järel on välja toodud punktid kuidas sellega seoses just usaldust suurendada. Koodeks pakub ka töötajatele protsessi mis aitab neil teha raskeid otsuseid mis puudutavad Microsofti väärtuseid. Kogu eetikakoodeks on allalaetav ning on visuaalselt väga atraktiivne ning lihtsasti mõistetav. Dokument on pdf formaadis 31 leheküljeline ning peamiselt töötajatele suunatud.

Dokumendi alguses on pöördumene Microsofti CEO'lt Satya Nadellalt, mille sõnum on eetiliselt korrektrse kultuuri loomist ja tugevalt rõhutab usalduse ehitmaisele ja hoidmisele. Samuti pöörab tähelepanu, et antud dokument aitab tuginedes õigetele väärtustele teha parimaid otsuseid.

Edasi on jällegi kirjutatud õigete otsuste tegemisest ja usalduse võitmisest. Meeldis kuidas oli välja toodud juhtide roll. Juhte suunatakse olema ise eeskujulikud oma meeskonnas ettevõttekultuuri loomiseks ja hoidmiseks ning jällegi konkreetsed sammud mida peaks jälgima. Juht peab oma meeskonna liikmeid kuulama ja arvesse võtma.

Julgustatakse töötajaid rääkima probleemidest, isegi kui need võibolla polegi veel ilmsed, kuid on kahtlus tõeks saama. Toodud juhised kelle poole pöörduda ning juhtidele juhised kuidas neid vastu võtta. Rõhutatakse kõike neid raporteerimise võtta täie tõsidusega ning kedagi ei tohi seejuures maha teha ega karistada.

Seejärel on suurem peatükk kuidas võita usaldust oma klientide seas. Tuuakse välja, et privaatsus on äärmiselt oluline ning kõik tooted luuakse seda silmas pidades. Keelitatakse kõikvõimalike altkäemaksu vormidele ning märgitakse oluliseks ausat võistlust konkurentidega.

Koostöö tegmeine ja usalduse võitmine valitsustega. Peamised teemad siin on seaduste austamine ja järgimine üle maailma. Kõik tooted peavad olema disainitud liigipääsetavaks kõigile soovijatele kaasaarvatud erivajadustega kasutajatele.

Usalduse loomine kellektiividega ning hea töökeskokka loomine. Tuuakse välja, et töötajate erinevused rikastavad ettevõtet. Kõiki kvalifitseeritud töötajaid koheldakse võrdselt. Propageeritakse erivajadustega spetsialistide palkamist. Siin räägitakse ka ohutust töökeskkonnast ning loomulikult ka huvide konfliktist.

Järgnevalt investorite ja avalikkuse usaldusest. Kindlasti mitte kaubelda siseinfo põhjal. Kõik arveldused (aruanded) peavad olema täpsed, selgesti aru saadavad ja täielikud. Sama käib ka avalikult esitatavele infole. Siin on ka tuletatud meelde MS varaga kohusetundlik käitumine, mis omakorda tõstab investorite usaldust ning loomulikult ka töötajatele usaldatud konfidentsiaalse info väärkohtlemine.

Viimaseks peatükiks on koostöö usaldusväärsete esindajatega. Alati enne esindaja valimist tuleb täielikult veenduda nende kvalifitseeritusest ning usaldusväärsusest. MS ei nõua oma partneritelt või edasimüüatelt toodete sisse ostmist mida nad ei vaja ega soovi.

Isiklikult väga meeldib see dokument. Võrreldes paari teise ettevõtte omaga mida lugesin, on see palju põhjalikum, ilusam ja inimlikum. Kuigi ma ise ei pruugi alati olla suur MS toodete austaja, siis puhtalt selle eetikakoodeksi põhjal jääb mulje, et selles ettevõttes tahaks töötada. Läbiv teema on usalduse loomine ja hoidmine, kuid jäi silma ka väga palju ettevõttest välja suunatud hoiakut muuta kogu maailma paremaks.

Kasutatud material:
https://www.microsoft.com/en-us/legal/compliance/sbc/download

Comments

Popular posts from this blog

Kaks tuntud IT-juhti, kes esindavad kaht erinevat juhitüüpi

Tarkvara arendus- ja ärimudel konkreetse projekti näitel