Tarkvara arendus- ja ärimudel konkreetse projekti näitel

Projekti, mida selles postituses käsitlen, kliendiks on Eesti ettevõte kes pakub ühistranspordis kaardimakse võimalust. Nemad pakuvad validaatoreid ja tarkvara enamasti ühistranspordi firmadele mitmetes riikides. Seni toimivad süstemeis kindlad väljastatud kaardid millele on tehtud ettemaks. Projektiks on arendada tarkvara mis võimaldaks sooritada realajas pangakaardiga makset sõidupileti soetamiseks läbi ühistranspordis asetseva validaatori.

Projekt on väga keerukas ja mahukas. Ilmselgelt, ei saa kasutada olemasolevat pangapoolset kaasaskantavat makseterminali mis võtab pikalt aega makse sooritamiseks. Etteantud aeg makse sooritamiseks on 1-2 sekundit (kumbki neist - ma olen pikalt eemal olnud ja ei mäleta täpselt). Projekti raames luuakse maksevõimalused eri riikides, maksed erinevates pankades ning igaühel neist on oma eripärad. Kuna tegemist on pankade ja maksetega siis on eriline rõhk ka turvalisusel, mis lisab projektile hulgaliselt krüpteerimist.

Kasutatakse agiilset arendusmudelit, täpsemalt scrum meetodit. Antud nädala teemas oli päris täpselt kirjeldatud scrum mudelit ning täpselt nii ka töö organiseeritud on. Väga tihe suhtlus kliendiga ja ka  pankade esindejatega. Sprindid on kahe nädalased. Sprindi lõppedes/alguses koosolek kus tihti saab kogu meeskond ühes ruumis kokku ja käiakse läbi möödunud sprint ja hinnatakse järgmise sprindi arendustükkide keerukust. Samal päeval on tihti teine pool päevast samas ruumis kogu meeskond koos kliendiga koosolekul. Iga hommik on püstijala koosolek, kus iga liige kannab ette eelmisel päeval tehtu, tänase päeva plaani ning vajadusel probleemid või kitsaskohad.

Sedasorti meetod võimaldab väga suure ja keeruka projekti arendamist. Samuti võimaldab sedalaadi lahendus ka live testimist ning ka versioone juba rakendada (Tallinnas täiesti toimiv lahendus juba). Samuti tuleb ette tihti olukordi kus valmis tehtud tükke tuleb ümber teha või kohandada.

Peab tunnistama, et ärimudeliga antud projektis pole täiesti kindel. Kõik uued arendustükid mis kliendi poolt edasi antakse ning sprindi koosolekul ära hinnatakse nende eest esitatakse arve kliendile. Nädala teemast lähtudes pakuksin kõige traditsioonilisemat omandvara, küll aga kindlasti pole tegu karbitarkvaraga.

Comments

Popular posts from this blog

Kaks tuntud IT-juhti, kes esindavad kaht erinevat juhitüüpi

Microsofti eetikakoodeks