Üks Virginia Shea 10 käsust ja too ajaveebis mõni hea näide omaenda kogemustest

Jaga oma teadmisi (Share expert knowledge)

Olen enamasti olnud ise küsija ning esitanud palju rumalaid küsimusi, mille vastused oleks ise kiiremini leidnud kui seda konkreetses foorumis esitades. Alati imetlesin neid teadjaid inimesi, kes vastasid kõiksugu tehnilistele küsimustele ning lootsin, et ise ka üks päev asja nii hästi jagaks. Küll aga olen enda puhul tähendanud, et isegi kui ma olen millegis saavutanud selle taseme, kus oskan mõnele küsimusele vastatavõi sellest kirjutada, ma siiski seda enamasti pole teinud. Pakun, et olen lihtsalt laisk ja arvanud, et niikuinii keegi teine kohe vastab ja paremini.

Vaid viimase poole aasta jooksul olen end selles osas muutnud neti keskkonnas. Mitte, et kipun igalpool targutama vaid seda konkreetsetes keskkondades. Minu puhul on need olnud mõne programmeerimiskeele õppekeskkond mis sisaldab endas foorumeid või näiteks iga ülesande juures osalejate arutelu. Oli periood, kus tegin omale reegli, et iga päev pean aitama vähemalt ühte kasutajat ja tulemus oli väga rahuldav. Äärmiselt hea tunne kedagi aidata ja saad apositiivset tagasisidet. Teiseks väga oluliseks boonuseks (või isegi tähtsamaks) on seejuures ise õppimine ja arenemine. Mingil teemal vastamiseks, tuleb tihti üle veenduda, et räägid õiget juttu (kordmaine on tarkuse ema). Selle eesmärgi täitmisel ma loomulikult ei leidnud iga päev küsimusi, millele oleksin koheselt või väikse kordamisega ossanud vastata. Seega sai ka uuritud ja õpitud uusi teadmisi, et küsimusi vastata - siinkohal tihti ka ise pisut küsivas vormis, et ehk veel keegi teadjam täpsustaks teema üle.

Olen olnud 10 aastat lohesurfi instruktor ja tean seda ammusest, et õpetamine on üks parimaid õppimise vorme. Seetõttu on pisut vastuoluline minu puhul, et pole neti vahendusel olnud eriti abivalmis. Kuid uute tehniliste teemade õppimisel on see väga suureks abiks. Kindlasti jätkan ise teadmist ejagamist ja soovitan ka teistele. Seda siis õiges kohas.

Comments

Popular posts from this blog

Kaks tuntud IT-juhti, kes esindavad kaht erinevat juhitüüpi

Microsofti eetikakoodeks

Eesti IT profi iseloomustus (tänase seisuga; vajalikud eeldused, omadused ja oskused)